پژوهشگران کره‌ای مواد باتری جدیدی توسعه داده‌اند که موجب می‌شود باتری خودرو برقی طی ۵ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت شارژ و ظرقیت پیمایشش دوبرابر شود.

دکتر هان‌جی جانگ و همکارانش در مرکز پژوهش‌های ذخیره انرژی در مؤسسه‌ی علوم و فناوری کره (KIST) خبر از توسعه‌ی مواد آندی سیلیی داده‌اند که می‌تواند ظرفیت باتری را درمقایسه‌با مواد آندی گرافیتی، چهار برابر کند و شارژ باتری تا بیش از ۸۰ درصد ظرفیت را فقط در ۵ دقیقه ممکن می‌کند. انتظار می‌رود که وقتی این مواد در باتری خودروهای برقی استفاده شود، ظرفیت پیمایش بیش از دوبرابر شود.

در باتری‌هایی که در حال حاضر روی خودروهای برقی تولیدانبوه نصب می‌شوند، از مواد آندی گرافیتی استفاده می‌شود، اما ظرفیت پایین‌ها موجب می‌شود مدل‌های الکتریکی نسبت‌به خودروهای بنزینی، از شعاع حرکتی کمتری برخوردار باشند. بنابراین، سیلی با ظرفیت ذخیره‌ی انرژی ۱۰ برابر بیشتر از گرافیت موجب جلب توجه دانشمندان به‌عنوان مواد آندی نسل بعدی برای تولید خودروهای برقی با ظرفیت پیمایش بالا شده است.

با این حال، مواد سیلیی هنوز تجاری نشده‌اند زیرا حین چرخه‌های شارژ و خالی‌شدن شارژ، حجم آن‌ها به‌سرعت افزایش و ظرفیت ذخیره‌سازی به‌طور چشمگیر کاهش می‌یابد و این امر موجب محدود شدن تجاری‌سازی این مواد می‌شود.

روش‌هایی برای تقویت پایداری سیلی به‌عنوان ماده‌ی آندی پیشنهاد شده است، اما هزینه و پیچیدگی این روش‌ها مانع از جایگزینی گرافیت با سیلی شده است. دکتر جانگ و همکارانش برای تقویت پایداری سیلی به موادی مانند آب، روغن و نشاسته روی آورده‌اند که در زندگی روزمره‌ رایج هستند. آن‌ها نشاسته و سیلی را به ترتیب در آب و روغن حل کردند و سپس آن‌ها را برای تولید کامپوزیت‌های کربن‌سیلیی با هم مخلوط کرده و حرارت دادند. برای اینکه کربن و سیلی به‌خوبی با هم ترکیب شوند و از انبساط مواد آندی سیلیی در جریان چرخه‌های شارژ و خالی‌شدن شارژ پیشگیری شود، از فرایند حرارتی ساده‌ای استفاده شد.

کشف دانشمندان کره افزایش ظرفیت باطری خودروهای برقی

کشف دانشمندان کره افزایش ظرفیت باطری خودروهای برقی

 

پژوهشگران KIST مواد کاتدی از کمپلکس کربن-سیلی را با مخلوط کردن و گرما دادن سیلی مخلوط با روغن با ترکیبات سبز ذرت و نشاسته سیب‌زمینی توسعه دادند. اگر باتری‌های ساخته‌شده از این مواد روی خودروهای برقی نصب شود، ظرفیت پیمایش بیش از دو برابر خواهد شد

ظرفیت مواد کامپوزیتی توسعه داده شده به‌وسیله‌ی پژوهشگران کره‌ای، چهار برابر بیشتر از ظرفیت مواد آندی گرافیتی بوده و قادر به حفظ ظرفیت پایدار تا بیش از ۵۰۰ چرخه هستند. همچنین مواد به کار رفته در باتری موجب می‌شود باتری طی ۵ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت خود شارژ شود. کُره‌های کربنی مانع از انبساط حجم سیلی شده و درنتیجه موجب افزایش پایداری مواد سیلیی می‌شود. همچنین استفاده از کربن بسیار رسانا و بازآرایی ساختار سیلیی منجر به خروجی بالایی شده است. دکتر جانگ می‌گوید:

ما توانستیم با استفاده از مواد رایج و روزمره و فرایندهای ساده‌ی مخلوط‌کردن و حرارت‌دادن بدون راکتور، مواد کامپوزیتی کربن-سیلیی ایجاد کنیم. فرایندهای ساده‌ای که ما دنبال کردیم و کامپوزیت‌های دارای خواص عالی که ما توسعه دادیم، به احتمال زیادی قابلیت تجاری‌سازی و تولید انبوه دارند. این کامپوزیت‌ها می‌توانند در باتری‌های لیتیوم-یون وسایل نقلیه‌ی برقی و سیستم‌های ذخیره انرژی (ESSs) به کار روند.

جهت مشاهده بیشتر مطالب اینجا کلیک کنید

www.shimisanat.com


shimisanat مواد ,ظرفیت ,سیلی ,برقی ,آندی ,خودروهای ,مواد آندی ,خودروهای برقی ,بیش از ,شده است ,شارژ و ,افزایش ظرفیت باطری ,ظرفیت باطری خودروهای ,تقویت پایداری سیلی ,برای تقویت پایداریمنبع

روش های مختلف ماشین کاری و تاثیر آب صابون

روش های درست هنگام شست و شوی خودرو

همه چیز درباره ی روانکارها

چرا باید محصولات دکترواش را خریداری کنیم؟

نقش حیاتی نانو در پزشکی و نجات انسان ها

معمای پیوند کربن-کربن بعد از 120 سال پیدا شد

معرفی 5 اختراع برتر جهانی در عرصه نانو

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

پیروز نانکلی-نماینده دمنوش نیوشا-دمنوش لاغری-رژیم لاغری- الان بخر تحویل بگیر گل فروشی های شیراز سریال,اهنگ,خبر,فیلم safarme دانلود آهنگ جدید ، اخبار ورزشی ، دانلود فیلم وبلاگ ماندگار فروش تجهیزات و قطعات کامپیوتر معرفی کالا فروشگاهی دانلود فایل های کمیاب